måndag 15 mars 2010

Oroligheter?

Japp, jag lever och inga elaka rödingar och kommit och klippt av mitt bredband så jag kan fortfarande blogga. Känner mig tvungen att lägga upp ett litet inlägg om detta då folk skriver sidor efter sidor om dessa "mass riots" som pågår i Bangkok just nu. Visst är jag medveten om vad som händer här men har vart lite dåligt på att ens försöka förstå några detaljer i det hela. Mycket för att jag inte sett en ända människa med en röd tröja de senaste dagarna förutom en jävligt vit engelsman på Tesco med en Liverpool tröja men jag tror knappast han var med i svängarna. Kunde blivit dyrt för honom dock om han stötte på en polis som hade vaknat upp på fel sida. Tyckte jag läste någonstans att man kunde få 5 års fängelse som utlänning, deltagande i demonstrationerna.

Vår skola är stängd men dom har inte direkt föreslagit oss att lämna Bangkok under helgen som någon annan skola tydligen hade gjort...till sina utländska elever. Vad jag försöker säga är att jag inte märkt av någonting och vad jag förstått har det hela gått relativt lugnt till. Dock är det väl idag som är dagen D. Vi får se...

Inga kommentarer: