onsdag 20 januari 2010

Tur

För några dagar sedan va jag på immigrationen och skulle rapportera vart jag bor. Det ska man göra vart 90e dag. Jag lyckades räkna fel på 3 dagar, fråga mig inte hur, vilket innebär en fine på 600bath. Tjejen...eller tanten snarare, som satt bakom disken såg fruktansvärt sur ut och när det va min tur så förklarade jag mitt misstag och log så mycket jag kunde. Hon tittade på mig (utan att röra en min) för att sedan säga. Ok!

Idag skulle jag betala elräkningen som på en månad med ständig ac temperatur i rummet landande på 400bath. Sträckte fram min räkning som synades. Sedan sa dom. It's free. Har lärt mig att det ofta inte är någon ide att fråga "varför saker och ting är som de är i det här landet" så därför gjorde jag det självklart inte denna gång heller.

Härligt att turen följer med en ibland!

Jag väntar fortfarande på ett till betyg från förra terminen så när jag fått det berättar jag det här. Hoppas att turen är med mig lite till. Får jag ett A i den kursen är jag helt nöjd med första terminens betyg.

2 kommentarer:

Yanne sa...

Ifall du konsumerar under 100 units på en månad bjuder dom på elen. :)

Jannis sa...

Hehe mm jag hörde det. Riktigt bra sätt att få folk att inte slösa på elen tycker jag!